ezgif.com-optimize
Julefest hos SuperEvent
Udvalgte fredage og lørdage i december

teamemne-teamdynamik

De 5 principper

1. Vi har alle vores eget VÆRDISÆT
Hvis du laver en Top 5 over dine personlige værdier, vil de helt sikkert ikke være de samme som din kollegas. Måske prioriterer du børn meget højt, mens din kollega prioriterer anerkendelse højt. Det vil vise sig i hverdagen, når I skal træffe valg og måden I arbejder på. Med indsigt i dette giver det accept af hinanden på trods af forskellige meninger og måder at gøre tingene på.

2. Sig hvad DU oplever
Nogle gange ligger vi under for det, vi tror, andre gerne vil have, at vi siger, mener og gør. Så holder vi vores tanker og holdninger for os selv og vores historier og overbevisninger lever i bedste velgående. Når du melder rent ud, hvad du tænker, mener og oplever i situationen, er der ikke plads til fnidder og misforståelser. Det hele glider meget lettere, når vi ved, hvor vi har hinanden.

3. Hver vores SANDHED
Man skal huske på at der ikke er EN sandhed og ens egen mening er jo subjektiv. Vi har hver vores sandhed og opfattelse af tingene. Når du siger, hvad du mener, så husk at det er DIN mening. Brug udtryk som ’Jeg oplever, …’, Jeg tænker,….’, ’Jeg fornemmer….’.

4. LYT og skab plads til den gode samtale
Lyt opmærksomt, vær nysgerrig og stil åbne spørgsmål til det, du hører. Anerkend din samtalepartners synspunkter ved at kvittere for, at du har forstået, hvad personen siger. Vent med at tale om det, du har på hjerte, til den anden er helt færdig med sit.

5. Gi’ og Modtag Feedback
Når du giver, så vær specifik og hold fokus på adfærd, ikke på personlighed. Når du modtager, så lyt til feedbacken snarere end med det samme at forsvare dig imod den. Det kan være meget demotiverende ikke at få feedback og værre at modtage feedback på den forkerte måde. Konstruktiv feedback kan påvirke arbejdsglæden og skabe værdi for modtageren.

SjovTeambuilding.dk's kunder siger:

5 principper for styrkende kommunikation i teamet
Bedøm denne teambuildingaktivitet